onsdag den 24. september 2008

Tja, selvom man skulle tro det så er lokaliteten på billedet ikke undertegnedes addresse. Snarere er det den snart afgående præsident George W. Bush hjemsted ovre i Guds eget land.


Dette satellitbillede stammer naturligvis fre Google Maps, som er en del af denne uges opgave if "FKB 23 ting light". Jeg har gjort som man skulle og fundet min egen addresse ude på "lorteøen", og det lykkedes til fulde. Oven i købet lykkedes det også at udregne en rejserute mellem "øen" og biblioteket.



Om bilruten er den hurtigste/korteste tør jeg ikke sige da jeg ikke er ejer af en sådant monstrum, men gåruten lader til at være magen til den jeg dagligt tilbagelægger på min trofaste jernhest.

Google maps er et ganske overbevisende alternativ til både www.krak.dk og kort og rutemulighederne på www.degulesider.dk
De to andre er dog altfor indgroede i min bevidsthed allerede, så Google maps for de svært i mit reaktionære sind. I hvert flad når vi snakker Danmark, for udlandet er naturligvis en anden sag.

Meeen.....Google Earth er nu stadig sjovere ;-)

Ingen kommentarer: